Shop Mobile More Submit  Join Login
MH: Evie Plasm -web bio- by KPenDragon MH: Evie Plasm -web bio- by KPenDragon
You know, these are sorta fun to do separately XD;;;

Anywhos, meet my new ghost girl Evie Plasm! She’s a total comic book geek girl, and would so love to work for D.C. (Dead Comics) or Mangle some day.

Evie is a ghost, but she also has stitches on her. See, when Evie was alive, she was still a comic book geek, but on her way home from a comic book store, she was crossing over a foot bridge that was over railroad tracks when her cell phone went off. She checked the voice mail and it was a message pertaining to her death (yes One Missed Call) then she “fell” off the bridge and was torn apart by an oncoming train. All of her pieces were found, except her arms. So as a ghost, she’s pieces back together, but her arms are perpetually ghostly; she also has the bad habit of accidentally calling people on her iCoffin even when she isn’t touching it ^^; Luckily no deaths have been caused because of her butt dialing, but her service bill is murder :lol:

Evie’s name is a both a pun on “ectoplasm”, the ghostly green goo stuff, and “EVP”, the “electro voice phenomenon” that ghost hunters use/depend upon to confirm a haunting. I though it was clever considering her coloring and phone habit ^^;

Evie herself is a fun loving geek girl though and tries not to let being dead get her down; she’s gotten to see a lot more comic books this way after all :lol: Her favorite character is “The Grave Digger”, another invention of mine; he’s sorta like a ghostly Batman (if you think of Deadfast as a Flash/Spiderman spoof).

Originally Evie was going to have a zombie duck as a pet, but I got a cat figure that looked perfect for her, so she got a ghost cat instead. Beware all ghost rodents :lol: She was also going to have glasses, but she just looks so cute without them that I scrapped the idea ^^;

Friend box wise, I don’t think she and Spectra would get along; nothing on Evie’s part though, but Spectra’s the ghostly gossip and all, and Evie’s accidentally calling probably doesn’t help not annoy her ^^; I figured being comic book geeks, she’d get along with Maulissa and Olivier too, but if you guys don’t then I’ll take them off; I also thought the idea of her having a little crush on Olivier would be cute too ^^; Complimentary coloring! :lol:

Her hair was so annoying to do, and it so looks wrong -.- Oh well, it works. Love her eyes though; went with a Spectra coloring pattern (since she’s a ghost too) but the greens just look so cool ^^ I love her design ^^ And I very nearly made her a MMSer, but I sorta liked the idea of her being in the HS better; nothing says she can’t hang out with MMSers though :lol:

But so that’s’ Evie for you ^^ custom doll’s coming up next ^^

“FAN” and “Crush” Decals found here: [link]

Ghoulia Yelps and Spectra Vondergeist © Monster High © Mattel
Maulissa Wolf © *BonesOfALovelyDoll
Olivier Orco © ~JackandDannysGirl
Evie Plasm, Gravestone, and Kimi Creed © me
Add a Comment:
 
:iconjanellemeap:
JanelleMeap Featured By Owner Jul 25, 2014  Student Artist
cool:)
Reply
:icong-hearts:
G-hearts Featured By Owner Feb 16, 2013
OMG she is ADORABLE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Reply
:iconlolpeaple:
lolpeaple Featured By Owner Nov 15, 2012  Hobbyist General Artist
she sounds like me with the clothes
Reply
:iconnessiegoolm:
NessieGoolm Featured By Owner Nov 10, 2012
do you mind if i use the name evie for my custom cosuins doll becuse her name is evievet and her mh was supose to fall in waste and become a teen super hero that gos to mh.
Reply
:iconkpendragon:
KPenDragon Featured By Owner Nov 10, 2012  Hobbyist Traditional Artist
I don't own the name "Evie", just "Evie Plasm" and this design. Evie is a regular name used in regularness by people after all. you can name someone Evie or a variant of the like (like can be found here [link] if you were curious). lot sof people have same/similar names after all, and from your description your char is very different from mine
Reply
:iconnessiegoolm:
NessieGoolm Featured By Owner Nov 11, 2012
ok thank you
Reply
:iconanimequeen4life:
AnimeQueen4Life Featured By Owner Jan 18, 2012  Student General Artist
I love this Oc you should rp with i bet she would get a bunch of friends
Reply
:iconally-sama-chan:
Ally-Sama-Chan Featured By Owner Jan 9, 2012
A fellow deadfast fan! She and ghoulia should be bmffs. :3 she's cute too! Nice work
Reply
:iconkpendragon:
KPenDragon Featured By Owner Jan 9, 2012  Hobbyist Traditional Artist
Yeah Evie likes Deadfast but she is over the moon for the Grave Digger more XD
Reply
:iconpunkrockchicksrule:
PunkRockChicksRule Featured By Owner Jan 8, 2012  Student Traditional Artist
She is so adorable and creative! Could she be friends with my girl Gwendolyn WitchHazel [link]
Reply
:iconkinswaous:
Kinswaous Featured By Owner Jan 8, 2012
Yes, a fellow geek friend for Ghoulia!

Wait - A ghost girl who remember actually having, y'know, died at some point? That makes her a little more scary than say, Spectra doesn't it?
Reply
:iconkpendragon:
KPenDragon Featured By Owner Jan 8, 2012  Hobbyist Traditional Artist
well Spectra might actualy remember but doesn't admit it. plus it has to do with how and when they died too i think; Evie was within the past decade or two and quite, well, drmaticly ^^; while Spectra is from teh Victorian era, so time could've degraded her memory
Reply
:iconpixiesera:
pixiesera Featured By Owner Jan 8, 2012  Student Digital Artist
She is so cute! I love her color scheme. Comic book girl? SWEET! :D Her name is very clever, and phone thing too. Nice. Olivier would definately get along with her, though, of course, he'd be too nervous to say much. X3 The crush thing is cute. Olivier kinda has a love interest currently so Evie's crush probably wouldn't go anywhere. ^^;
Reply
:iconkpendragon:
KPenDragon Featured By Owner Jan 8, 2012  Hobbyist Traditional Artist
yes, as a comic geek girl myself, gotta love em :lol: and tys, i put lots of though into that. and yays i'm glad i was right on that. and don't worry, she's more the type to be crusing on the imaginary comic book chars anyways ^^; it's more like one of those crushes you get on your friend cause you wanna like someone like that and you feel comfortable with them, but i highly doubt she'd do anything about it anyways either ^^;
Reply
:iconpixiesera:
pixiesera Featured By Owner Jan 8, 2012  Student Digital Artist
Welcome!

Okay. Just thought I should let you know that tidbit. X3
Reply
:iconkpendragon:
KPenDragon Featured By Owner Jan 8, 2012  Hobbyist Traditional Artist
tys. i couldn't remeber actually ^^; so yeah, good to know ^^ but as said, no worries ^^ unless he cosplays as the grave Digger then well...i can't be held responsible for her glomping nature XD;;;
Reply
:iconpixiesera:
pixiesera Featured By Owner Jan 8, 2012  Student Digital Artist
XD That'd be an awesome picture! Might just do that for the lulz.
Reply
:iconkpendragon:
KPenDragon Featured By Owner Jan 8, 2012  Hobbyist Traditional Artist
:lol: that would be so epic..last time he'd go to a conn/singing/party with her though probably ^^;
Reply
:iconpixiesera:
pixiesera Featured By Owner Jan 8, 2012  Student Digital Artist
Oh yes. X3
Reply
:iconbonesofalovelydoll:
BonesOfALovelyDoll Featured By Owner Jan 8, 2012  Student General Artist
Hooray for more comic geek ghouls! i think Stevie might be friends with her too. ^^
Reply
:iconkpendragon:
KPenDragon Featured By Owner Jan 8, 2012  Hobbyist Traditional Artist
h yeah i forgot Stevie! and i even have an icon of her in my stock...i should add her
Reply
:iconbonesofalovelydoll:
BonesOfALovelyDoll Featured By Owner Jan 8, 2012  Student General Artist
*nodnod* and it's fine, i don't give her enough attention...
Reply
:iconkpendragon:
KPenDragon Featured By Owner Jan 8, 2012  Hobbyist Traditional Artist
yeah it happens ^^; but it shall be remedied!
Reply
:iconbonesofalovelydoll:
BonesOfALovelyDoll Featured By Owner Jan 8, 2012  Student General Artist
okie. ^^
Reply
:iconalee1997:
alee1997 Featured By Owner Jan 8, 2012  Hobbyist Artist
She is so cute X3
Reply
:iconkpendragon:
KPenDragon Featured By Owner Jan 8, 2012  Hobbyist Traditional Artist
tys ^^
Reply
:icongothickitta:
GothicKitta Featured By Owner Jan 8, 2012
Ah here she is! I wondered who this was because I read your reproduction bit and saw her there. :P What a lovely idea! Love that's she's a cute geek girl with a crush on Oliver and I really like how you incorporated the stitching into her design. :)
Reply
:iconkpendragon:
KPenDragon Featured By Owner Jan 8, 2012  Hobbyist Traditional Artist
heehee yeah i'm sneaky like that :lol: and it seemed to fit, though i did remove half the stitches, but i figured it was also a good way to explain why her legs aren't fadey too like Spectra and Echo's are; it all has to do with te way they died ^^
Reply
:icongothickitta:
GothicKitta Featured By Owner Jan 8, 2012
Not too sneaky because I noticed the new ghoul :P Is a good way to explain why she's different to Spectra and Echo too. Interesting idea :)
Reply
:iconalexusart:
alexusart Featured By Owner Jan 8, 2012
i like her oooh~! and could Skullia be in her friends list~?
Reply
:iconkpendragon:
KPenDragon Featured By Owner Jan 8, 2012  Hobbyist Traditional Artist
do you have a reff/bio i could see?
Reply
:iconalexusart:
alexusart Featured By Owner Jan 8, 2012
Yes heres is Skullia's Bio [link]
Reply
Add a Comment:
 
×




Details

Submitted on
January 8, 2012
Image Size
562 KB
Resolution
1124×838
Link
Thumb
Embed

Stats

Views
3,178 (2 today)
Favourites
72 (who?)
Comments
32
Downloads
108
×